theropha klantcases lemaportal scaled
Overzicht

heropha is een kapsalon in de Rotterdamse wijk Crooswijk. Toen er een nieuwe eigenaar kwam, wilde het salonbedrijf af van de beperkte “website-builder” waarop de site draaide. Ik kreeg de opdracht om alle bestaande pagina’s, blog­artikelen, afbeeldingen en klant­gegevens – inclusief de drukbezochte online afspraak­module – over te hevelen naar een professioneel WordPress-platform. De nieuwe site moest razendsnel laden, lokaal goed vindbaar zijn én klaarstaan voor gerichte Google-Ads-campagnes.

Klant

Theropha

URL

https://theropha.com

Categorie

Samenvatting

Binnen drie weken draaide Theropha op een toekomst­bestendige WordPress-site met een naadloos werkende afspraak­koppeling. De pagina’s laden in 1,2 seconde, de salon staat inmiddels in de top 3 voor “kapper Crooswijk”, en alle boekingen, telefoongesprekken en route­aanvragen worden nauwkeurig gemeten. Resultaat: 28 % meer online afspraken, 46 % extra organisch verkeer en een Google-beoordeling die dankzij automatische review-flows steeg van 4,1 naar 4,7. De nieuwe eigenaar heeft nu volledige controle over content, planning en marketing zonder de beperkingen van het oude builder-systeem.

Vereisten en uitdagingen

De grootste hobbel was dat de builder-omgeving geen exportknop kende; iedere tekst, afbeelding en meta-tag moest ik handmatig veiligstellen. Tegelijk mocht het dagelijkse afspraken­verkeer – gemiddeld dertig boekingen per dag – geen moment stilvallen. Ook wilde ik de opgebouwde SEO-waarde behouden, terwijl de URL’s van de oude site erg onlogisch waren. Tot slot vergde de overstap een meetbaar fundament voor online adverteren: snelle laadtijden, conversie-tracking en landings­pagina’s gericht op zoektermen als “kapper Rotterdam Crooswijk” en “keratine behandeling”.

Klik op de afbeelding om deze te laten scrollen om het volledige voorbeeld te bekijken.

Migratie en SEO-optimalisatie voor Theropha

Mijn oplossing

Ik heb eerst alle content met een eigen scrape-script uit het builder-systeem gehaald, waarna ik die in WordPress opnieuw heb opgebouwd in een strakke, Gutenberg-gedreven lay-out. Voor elke oude pagina maakte ik een 301-redirect, zodat Google geen 404’s meldde en de bestaande backlinks hun waarde hielden. Het ontwerp is lichtgewicht, met pastelroze accenten en grote ‘Boek Nu’-knoppen; WebP-afbeeldingen, lazy-loading en server­cache tillen de mobiele PageSpeed naar 92/100. De afspraak­module heb ik vervangen door Amelia Pro, compleet met tweezijdige Google-Agenda-sync en automatische sms- en e-mailherinneringen. Voor lokale SEO voegde ik Schema.org-mark-up voor LocalBusiness en Service toe, herschreef ik dienstenpagina’s op wijk­niveau en optimaliseerde ik het Google Business-profiel met nieuwe foto’s, Q&A’s en up-to-date openingstijden. Via Google Tag Manager registreert elke online boeking nu als conversie in GA4 en Google Ads, zodat we direct rendabele campagnes kunnen draaien.